Форми і прийоми оцінювання навчальної діяльності першокласників

1. Схвалення, підбадьорювання, зауваження виражені словесно й за допомогою міміки, жесту, модуляції голосу, аплодисментів

2. Розгорнуте словесне одівання виконаної роботи.

3. Перспектива й відстрочена оцінка (роз’яснення за яких умов учень може досягти успіху).

4. Аргументована само- і взаємоперевірка.

5. Виставка дитячих робіт із будь-якого виду діяльності (зошити, вироби, малюнки). Оцінювання здійснюється самими учнями .

6. Ігрова оцінка – нагородження переможців різними ігровими атрибутами (медалі «Кмітливий математик», «Обдаровані пальчики», «Читайлик», «Чарівна ручка», «За старання і уважність», «За успіхи», «Найкращий співак», «Юний артист»).

7. «Золотий стілець» (відзначення активності учнів на уроці, творчі, нестандартні відповіді).

8. «Веселковий стілець» (самооцінка результатів своєї роботи учнями, фіксація емоційного стану першокласників).

9. Папка «пошани» (інформація про ефективність роботи в зошиті, шляхи досягнення успіху).

10. Скарбничка успіхів (фотоальбом).

11. Книжечка першокласника (фішками фіксується досягнутий учнем рівень сформованості компетентності).


ОРІЄНТОВНА СХЕМА

узагальнення вивчення стану викладання

навчальних предметів

І. Кадрове забезпечення викладання навчального предмету;

  • кількість педагогів, їх освітній рівень, навантаження;
  • якісний склад,(кваліфікаційні категорії, звання, нагороди), педагогічний стаж;

ІІ. Програмно-методичне забезпечення викладання предмету;

    програми та підручники, що використовуються в організації навчально-виховного процесу, їх відповідність нормативним вимогам;
  • авторські, альтернативні програми(якщо такі є, їх оцінка);
  • використання методичних посібників, фахових журналів, додаткової літератури тощо.

ІІІ. Матеріально-технічне забезпечення викладання предмету;

  • навчальний кабінет та його оснащення;
  • ТЗН та ефективність їх використання;
  • наочні посібники, їх відповідність змісту навчання;
  • участь учителів в розвитку матеріально-технічної бази викладання предмету.

V. Організація навчально-виховного процесу:

  • стан виконання навчальних програм;
  • різноманітність форм та методів організації навчально-виховного процесу учителями;
  • впровадження інноваційних технологій;
  • розробка авторських методик або їх елементів;
  • контроль за якістю засвоєння учнями навчального матеріалу;
  • забезпечення диференційованого підходу до навчання учнів;
  • формування в учнів інтересу до вивчення предмету засобами позакласної роботи.

ІV. Результативність навчання учнів:

  • загальна характеристика успішності та якості знань учнів з даного предмету;
  • порівняльна характеристика успішності та якості знань учнів, що забезпечують учителі ШМК;
  • відповідність оцінювання знань учнів програмового матеріалу з даного предмету учителями та адміністрацією;
  • участь учнів в олімпіадах з даного предмету;
  • організація роботи наукових секцій МАН.

Науково-методична проблема закладу на 2019/2020 н.р.:

«Сучасні підходи до навчання та виховання з метою формування життєво компетентної особистості в умовах інтеграції до європейського освітнього простору»

Внутрішньошкільна методична робота у школі з педагогічними кадрами спрямована на:

- виконання законів та нормативних документів в галузі освіти;

- впровадження нових педагогічних технологій;

- використання ППД, впровадження в практику роботи ідей педагогіки співробітництва;

- формування професійної компетентності;

- збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу;

- вироблення інноваційного стилю діяльності;

- удосконалення роботи педагогічної ради;

- зміцнення і використання навчально-матеріальної бази за рахунок позабюджетних надходжень;

- підвищення ефективності та дієвості управління школою;

- якісне виконання програм, формування глибоких і міцних знань учнів на основі інтенсифікації навчально-виховного процесу

- робота з інформаційними ресурсами;

- підготовка вчителів до пошукової діяльності;

- залучення до науково-дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних особистісно-орієнтованих технологій в навчально-виховний процес;

- індивідуальна робота з обдарованими дітьми;

- робота з учнями з низькою мотивацією до навчання;

- організація диференційованого навчання, здійснення індивідуального підходу;

- посилення виховної та патріотичної роботи на уроках і в позаурочний час;

- залучення школярів до участі у Всеукраїнських та міжнародних конкурсах;

- створення системи пошуку юних талантів і обдарувань;

- постійне забезпечення охорони праці всіх учасників навчально-виховного процесу в школі.

Основні завдання:

- кадрове та науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;

- упровадження в навчально-виховний процес інноваційних методик і технологій, трансформування наукових ідей у практику діяльності вчителів навчального закладу;

- розробка чіткої системи роботи щодо підвищення фахового та методичного рівня педагогічних кадрів в умовах оновлення змісту і структури освіти;

- вивчення, накопичення, апробація, впровадження в практику передового перспективного досвіду вчителів новаторів, нових освітніх технологій та систем;

- залучення педагогів до науково-дослідницької діяльності.

Для ефективної реалізації вищезазначених завдань методична робота у нашому навчальному закладі має безперервний характер; робота всіх структурних одиниць та ланок спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми школи і приведена до певної системи.


Схема методичної роботи школи

МЕТА ВІДВІДУВАННЯ УРОКІВ

1. Формування в учнів позитивних мотивів навчання.

2. Практична спрямованість уроку.

3. Розвиток активної пізнавальної діяльності, самостійності учнів через ефективне використання методів навчання.

4. Ефективність навчальної роботи на уроці, формування вмінь аналізувати, робити висновки і узагальнення.

5. Шляхи забезпечення розвитку пізнавально-практичної діяль­ності учнів.

6. Розвиток розумових здібностей учнів.

7. Стимулювання активності учнів, формування навичок самостій­ної роботи, розвиток відтворюючої і творчої уяви.

8. Організація навчальної діяльності учнів, доцільність структури уроку, взаємодія його компонентів.

9. Відповідність форм, методів, дидактичних завдань у структурі уроку.

10. Організація самостійної роботи, реалізація принципу «вчити учнів учитися».

11. Мовна культура. Культура спілкування.

12. Особистісний підхід учителя до виховання учнів у процесі на­вчально-пізнавальної діяльності.

13. Формування особистості засобами українознавства.

14. Використання краєзнавчого матеріалу на уроках.

15. Розвиток логічного та образного мислення на уроках.

16. Ефективність використання дидактичного матеріалу на уроці.

17. Як учитель здійснює на уроці повторення, узагальнення та сис­тематизацію знань учнів.

18. Як педагог виконує рекомендації, дані йому під час атестації.

19. Як учитель забезпечує на уроці засвоєння учнями опорних знань, понять, явищ.

20. Виховання в учнів навичок самоконтролю та самовдосконалення через залучення їх до самостійної навчальної діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 1381

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Дата останньої зміни 29 Листопада 2023

Фотогалерея